De app geeft een veel te hoge begin kilometerstand aan.

Het probleem met een te hoge beginstand en verkeerde vertreklocatie komt omdat de EasyRit app elke keer zodra u deze opent in de database kijkt naar de rit met de hoogste eindstand per voertuig. Normaal gesproken zou de rit met de hoogste eindstand ook uw laatste rit van het voertuig moeten zijn. Echter zijn er 2 mogelijkheden wanneer dat dit niet het geval is:

  • Indien u een typfout heeft gemaakt in een eindstand (bijvoorbeeld; in plaats van 20.000 heeft u 200.000 ingevuld) dan zal EasyRit continu de rit pakken met de eindstand van 200.000
  • Indien u een nieuwe auto heeft maar niet op een nieuw voertuig bent gaan registeren. Hoogst waarschijnlijk had uw vorige auto een hogere eindstand dan uw nieuwe dus zal de app de hele tijd de laatste rit van uw vorige voertuig pakken.

Dit klinkt omslachtig en niet handig, maar zo wilt EasyRit ervoor zorgen dat u een geordende, nette rit-registratie krijgt zonder typfouten en voertuigen met kilometerstanden van meerdere voertuigen.

Om dit probleem op te lossen moet u eerst nagaan of het bij u gaat om een enkele typfout in een eindstand, of dat u een hele registratie van uw vorige voertuig op het zelfde voertuig heeft staan. Indien het gaat om een enkele typfout kunt u gemakkelijk de rit opzoeken via het Mijn EasyRit beheerprogramma online en daar de betreffende eindstand aanpassen. Mocht het gaan om ritten van uw vorige voertuig dan kunt u het beste naar het Mijn EasyRit beheerprogramma gaan en de volgende stappen doorlopen:

  • Een nieuw voertuig aanmaken op de pagina /mijn-voertuigen.
  • Op de /mijn-ritten pagina een export (.CSV bestand) maken van de betreffende ritten van uw vorige auto (of huidige auto).
  • Zodra u een goed .CSV bestand heeft de betreffende ritten verwijderen via de/mijn-ritten pagina, filteren op de betreffende ritten en onderaan de knop 'Verwijder deze ritten' gebruiken.
  • Het gemaakte .CSV bestand importeren op het zojuist aangemaakt voertuig.

Als bovenstaande stappen succesvol zijn afgerond wordt het aangeraden om op de app even uit en opnieuw in te loggen zodat de app bij een nieuwe login alle juiste gegevens kan downloaden uit de database.

Cookie beleid

Deze website gebruikt cookies voor een betere werking van de website, om het kijkgedrag te analyseren, voor social media, en voor het tonen van relevante advertenties. Als je meer wilt weten over deze cookies ga dan naar easyrit.nl/cookie-policyBij akkoord geef je EasyRit toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om je voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen